Marco Cupido
Management Consultancy
Interim Management

Ik ben Marco Cupido

Commerciële versneller

Algemeen en Commercieel (Marketing & Sales) Management

Management Consultancy & Interim Management

Opleiding

Hoewel mijn ervaringen inmiddels belangrijker zijn dan mijn opleidingen, hebben ze mij een waardevol en pragmatisch fundament geboden.
Action Learning MBA: Masteropleiding (specialisatie Sales) bij Business School Nederland
2002 - 2006

Commerciële Economie op Avans Hogeschool
1986 - 1989

VWO (Atheneum) op Mgr. Frenckencollege
19080 - 1986

Werkervaring

In mijn ruim 30 jaar werkervaring heb ik mij ontwikkeld tot een busines-specialist. Generalist met een grote commerciële affiniteit én commercieel specialist met bedrijfsbrede kijk op marketing- en salesuitdagingen.
Ruim 30 jaar werkervaring in commerciële organisaties. Sales-, Marketing-, Management- en Directie-rollen

Zelfstandig business-professional sinds 2008

Interim-rollen op Management- en Directieniveau

Verbeter- en versnellingsprogramma's (be)geleid op Marketing- en Sales-gebied
Bij o.a. onderstaande organisaties zijn afgelopen jaren opdrachten verricht

Expertises & competentiegebieden

Sales Growth & Acceleration

Fusies & Integraties

On-prem naar Cloud

Productgericht naar Klantgericht

Marketing Automation & CRM

Lead & Funnel Management

Marketing & Sales Alignment

Customer Journey Mapping

Inbound Marketing & Sales

Account-based Marketing & Sales

Waardeproposities

Business Coaching & Sparring

O.a. onderstaande boeken hebben mij de afgelopen jaren geïnspireerd

Ervaring binnen verschillende typen organisaties

Scale-up organisaties

Hoe groei jij, na de eerste mooie jaren, succesvol verder met jouw bedrijf en hoe breng je het naar de volgende fase?

De afgelopen jaren heb ik tweemaal de rol van Algemeen Directeur overgenomen van de oprichters/eigenaren van snelgroeiende bedrijven. Bij beide organisaties volgden we de methodiek van Verne Harnish (Rockefeller Habits / Scaling Up).

Corporate organisaties

Hoe ga jij, als grote corporate organisatie, om met de kortere levenscyclus van bedrijven, nieuwe “disruptieve” businessmodellen en nieuwe technologieën?

De afgelopen jaren heb ik verschillende veranderprogramma’s (be)geleid bij corporate organisaties. Van “on-premise” naar Cloud (met SaaS-businessmodellen), van producten naar diensten, etc.